دستگاه برش لیزر فلزات

دستگاه برش لیزر فلزات یکی از دستگاه‌های پیشرفته برای برش انواع فلزات است. استفاده از این فناوری در صنایع مختلف و تولید قطعات استفاده می شود.  ابداع این روش انقلاب بزرگی را در صنایع و برش فلزات به وجود آورد.

برش لیزر تکنولوژی پیشرفته ای است که در آن از اشعه لیزر برای برش اجسام از جمله فلزات با ابعاد مختلف استفاده می شود. برش لیزر با استفاده از اشعه لیزر که از یک خروجی با قدرت خارج می‌ شود و به جسم برخورد می کند. قسمتی از جسم که اشعه به آن برخورد می کند ممکن است ذوب، تصعید، بسوزد یا بریده شود. بعد از برش سطح فلز را با فشار گاز پاک می‌کنند.

لیزر به دو شاخه تقسیم می شود: 1- دستگاه لیزر فایبر، 2- CO2.

دستگاه لیزر فایبر به دو بخش حکاکی لیزر فایبر و برش لیزر فلزات تقسیم بندی می شود. دستگاه فایبر لیزر کار حک لیزر فلزات و برش لیزر فلزات با دقت بسیار بالایی انجام می دهد. از دستگاه CO2 برای حکاکی و برش موارد غیر فلزی استفاده می شود.

به طور کلی دستگاه لیزر فایبر مخصوص فلزات (بعضی فلزات) است و CO2 مخصوص غیر فلزات می باشد.

 

دستگاه برش لیزر فلزات

 

مکانیزم کارکرد دستگاه فایبر لیزر

دستگاه فایبر لیزر برش فلزات دستگاه حرارتی است. در ساختار دستگاه برش لیزر فلزات پرتو ها متمرکز و تقویت می شود، سپس از طریق آینه و فیبر های نوری به دستگاه هدایت شده و بر روی سطح کار تابانده می‌شود. با توجه به تنظیمات دستگاه می توان برش یا سوراخ کاری بر روی فلزات انجام داد. در پایان کار سطح را با فشار گاز تمیز کرده و صیقل می دهند تا زبری در قسمت برش داده شده وجود نداشته باشد.

فیکس کردن قطعات اصلی دستگاه و حذف بخش بزرگی از عملیات مکانیکی  باعث افزایش طول عمر دستگاه شده است و خرابی آن را بسیار کاهش داده است.

دستگاه های برش لیزر فلزات و پرتوی لیزر تولید شده از دستگاهها هرچقدر قوی تر باشد توان برش زنی  بالاتری دارد  و می‌تواند ورق فلزات با ضخامت بیشتر را به راحتی برش دهد. دقت برش فایبر لیزر برای برش دادن فلزات بسیار بالا است.

معرفی و مزایای برش فایبر لیزر

دستگاه فایبر لیزر برش فلزات نسل جدیدی از دستگاه‌ های برش لیزر  مانند ورق، لوله و هر نوع فلز می باشد. دقت برش فایبر لیزر برای برش فلزات بسیار بالاست، از زمانی که برش قطعه شروع می شود تا زمانی که کار برش تمام می شود از دقت و ظرافت برش کاسته نمی شود.

مزایای برش فایبر لیزر به شرح زیر می باشد:

  • رنگ فلزی که برش داده می شود تغییر نمی کند (‌خصوص استیل).
  • گدازه ها به ورق برش داده شده نمی چسبند.
  • سرعت دستگاه نسبت به محصولات مشابه مانند هواگاز و پلاسما چند برابر است.
  • به دلیل دارا بودن میز اضافه در جهت کم کردن زمان آماده سازی می تواند در چند شیفت کاری از دستگاه استفاده کرد.
  • در مقابل دستگاه پلاسما زبری بسیار کم در سطح و لبه ایجاد می کند.

انواع روش ها برش لیزر

در برش فلزات توسط لیزر از روش های مختلف در برش استفاده می شود:

  • ذوب شدنماده به همراه دمیدن گاز پر فشار
  • ایجاد شکاف به وسیله تنش حرارتی
  • تبخیر ماده
  • برش سرد
  • سوزاندن

چرا از دستگاه فایبر لیزر برش فلزات استفاده می شود؟ استفاده از برش لیزری برای برش ورق فلزات از نظر نیروی انسانی زمان و مکان بسیار مقرون به صرفه می باشد. در عین حال که سرعت برش این دستگاه بسیار بالا است، کیفیت کار چند برابر سرعت کار می باشد.

استفاده از دستگاه های برش لیزر فلزات باعث بالا رفتن راندمان و کارایی محصول نهایی می‌شود، همچنین دور ریز قطعات اضافی ندارد.

دقت برش فایبر لیزر بسیار بالاست. به همین دلیل استفاده از این روش برای برش فلزات طرفداران بیشتری دارد. برای برش فلزات با استفاده دستگاه برش لیزر از نیروی انسانی دارای تخصص و آشنا به فناوری‌های روز هستند استفاده می کنند. نیروی متخصص می‌تواند قطعات پیچیده را در زمان کم طراحی کرده و آن را بسازد.

بنابرای به معنی کنار گذاشتن نیروی انسانی نیست بلکه باید تخصص کافی در استفاده از دستگاه لیزر داشته باشند و آموزش حرفه ای در رابطه با دستگاه را گذرانده باشند.

 مشخصات فنی دستگاه فایبر لیزر برش فلزات

سیستم حرکت دستگاه از موتورهای سروو Digital  با دینامیک بالا ساخته شده اند سرعت پاسخگویی آن 0.001 می باشد. این نقطه دقت برش فایبر لیزر را نشان می دهد.

اتصال سرور موتور سیستم مکانیکی آن به وسیله گیربکس های سیاره ای (Precision)  با گشتاور بالا و بدون کمترین خطا و لقی انجام می شود.

پنل کنترل دستگاه به کلید های حرکت دستی محور ها، کلیدهای اجرا، توقف، مکث و برگشت مجهز است. همچنین دو ولوم برای کنترل دقیق و پیوسته مجهز است.

انتقال برنامه برش کاری به دستگاه برش لیزر برای برش جسم مورد نظر از طریق حافظه داخلی، حافظه خارجی USB و یا ارتباط بی‌سیم با استفاده از اتصال wifi انجام می شود.

طرح مورد نظر را در ابعاد و اندازه دلخواه تعیین و طراحی می کنند. در پایان جهت برش به دستگاه ارسال می کنند. اپراتور دستگاه را در نقطه شروع برای برش قرار می دهد. کار برش را با دقت و ظرافت شروع می کند.

شرکت آریا لیزر صدر فارس مجهز به پیشرفته ترین دستگاه های برش لیزر فلزات است که جهت برش فلزات مختلف با ابعاد متفاوت به کار می‌گیرد. شرکت آریا لیزر صدر فارس با بهره گیری از بهترین متخصصان و کارشناسان با تجربه سفارشات شما را با دقت و ظرافت بسیار بالا انجام می دهد.

ما در آریا لیزر صدر تلاش میکنیم تا با استفاده از بهترین دستگاه برش لیزر فلزات و متخصصان باتجربه را در این حوزه بهترین خروجی را در اختیار کارفرمایان خود بگذاریم. در نتیجه می توانید سفارشات خود را با اطمینان خاطر به شرکت آریا لیزر صدر فارس بسپارید و در نهایت از انتخاب خود رضایت کامل را داشته باشید.

دستگاه برش لیزر فلزات