حک لیزر فلزات با استفاده از جدید ترین روش ها

حک لیزر فلزات با دستگاه های پیشرفته یکی از راحت ترین روش های حکاکی بر روی فلزات می باشد. از ماندگارترین روش ها  برای ثبت اطلاعات مختلف بر روی سطوح مختلف روش حکاکی کردن است. در ابتدا حکاکی بر روی سنگ انجام می شد و در گذشته ایرانیان از بهترین های هنر حکاکی بودند. هنر حکاکی روی سکه و همچنین حکاکی های بزرگ مثل بیستون را می توان نام برد.

به مرور زمان انسان ها روی سطوح مختلف با استفاده از روش های مختلف کار حکاکی را انجام می دادند. از ابزار های مختلفی مانند قلم زنی و … استفاده می کردند که با هنر آمیخته بود.

امروزه حکاکی روی فلزات با روش دستی انجام نمی شود بلکه با پیشرفت فناوری و ساخت دستگاه های مدرن حکاکی بر روی فلزات با دستگاه های پیشرفته حک لیزر فلزات را انجام می دهد.

حکاکی و لیزر بر روی فلزات در تیراژ بالا و با سرعت و دقت بسیاری انجام می شود. حک لیزر فلزات یک روش بسیار ماندگار است. به این دلیل استفاده از دستگاه حک لیزر فلزات در میان صنعتگران در حوزه های مختلف محبوبیت بسیاری پیدا کرده است.

 

 انواع روش های حکاکی بر روی فلزات

از روش های مختلف برای حکاکی روی فلزات استفاده می شود. یکی از این روش ها حک لیزر فلزات است که با استفاده از دستگاه لیزر انجام می شود. روش حک لیزر فلزات را مورد بحث قرار می‌دهیم و در مورد آن توضیح خواهیم داد. انواع روش های حکاکی بر روی فلزات از گذشته تا به امروز به شرح زیر می باشد:

حکاکی الکتروشیمیایی:  با استفاده از شابلون و مواد شیمیایی انجام می‌شود و معمولاً برای حک لوگوها استفاده می شود. از معایب آن این است که نمی توان طرح مورد نظر را تغییر داد.

حکاکی پرسی: یک روش قدیمی محسوب می شود. ویژگی منفی آن ثابت بودن طرح مورد نظر برای حکاکی است. فشار زیاد باعث خرابی قطعه می شود اما سرعت کار بالاست. این یک روش غیر هوشمند می باشد.

حکاکی رول مارکینگ: یک روش خاص است که در موارد خاص استفاده می شود، به طور مثال در اتصالات کپسول و صنایع فلنج سازی کاربرد دارد. برای انواع قطعه ها و سطوح قابل استفاده نیست، همچنین متغیر نبودن نوشته ها از معایب آن است.

حکاکی براده برداری: شیوه حکاکی به صورت براده برداری است. برای حکاکی ورق های کوچک و بزرگ مناسب است.

حکاکی اسکرایب یا فراش: بی صدا ترین روش حکاکی می باشد. محدودیتی در کاربرد انواع قطعه ندارد. اگر جنس شکننده نباشد می توان با این روش حکاکی بر روی آن را انجام داد.

حکاکی ضربه ای: به آن حکاکی سوزنی یا کوبشی نیز می گویند. با سوزنی از جنس تنگستن عملیاتی حکاکی بر روی فلز انجام می دهد.

حک لیزر فلزات: از جدید ترین روش های حکاکی با لیزر است که با دستگاه های پیشرفته حک لیزر فلزات را انجام می دهد.

حک لیزر فلزات با دستگاه لیزر

حکاکی با لیزر یکی از بهترین و با کیفیت ترین روش های حکاکی بر روی سطح فلزات مختلف است. لیزر به دو شاخه تقسیم می شود: 1- دستگاه لیزر فایبر، 2- CO2.

دستگاه لیزر فایبر به دو بخش حکاکی لیزر فایبر و برش لیزر فلزات تقسیم بندی می شود. دستگاه فایبر لیزر کار حک لیزر فلزات و برش لیزر فلزات با دقت بسیار بالایی انجام می دهد. از دستگاه CO2 برای حکاکی و برش موارد غیر فلزی استفاده می شود.

به طور کلی دستگاه لیزر فایبر مخصوص فلزات (بعضی فلزات) است و CO2 مخصوص غیر فلزات می باشد.

حک لیزر فلزات

حک لیزر فلزات با دستگاه های پیشرفته یکی از راحت ترین روش های حکاکی بر روی فلزات می باشد. از ماندگارترین روش ها  برای ثبت اطلاعات مختلف بر روی سطوح مختلف روش حکاکی کردن است. در ابتدا حکاکی بر روی سنگ انجام می شد و در گذشته ایرانیان از بهترین های هنر حکاکی بودند. هنر حکاکی روی سکه و همچنین حکاکی های بزرگ مثل بیستون را می توان نام برد.

 

 معرفی دستگاه فایبر لیزر

دستگاه فایبر لیزر جدیدترین و پیشرفته ترین دستگاه در حکاکی لیزر فلزات و همچنین برش لیزر فلزات می باشد. صنایع مختلفی از این دستگاه فایبر استفاده می کنند و بر روی مواد مختلف مثل فلزات سنگین و غیره می‌توانند حکاکی را انجام دهند.

دستگاه با انرژی نور لیزر حکاکی روی انواع فلزات را انجام می دهد. استفاده از گالوانومتر حجم کم، مصرف بسیار کم برق که کمتر از 500 وات است، خنک شدن دستگاه به وسیله گردش هوا از ویژگی های دستگاه لیزر است که باعث می شود دستگاه انرژی کمتری مصرف کند.

حک لیزر فلزات و مزایای آن

دستگاه فایبر لیزر که حک لیزر فلزات را انجام می دهد دارای مزایای مختلفی است که در ادامه مطلب توضیح خواهیم داد.

  • حک لیزر فلزات مختلف: دستگاه فایبر لیزر کار حک و مارکینگ را بر روی انواع مختلف فلزات انجام می دهد.
  • سرعت بالا: در مدت زمان کمی می توان در تیراژ بالا انواع فلزات را حکاکی کرد.
  • دقت بسیار بالا: استفاده از فیبر های نوری باعث شده است اشعه لیزر دستگاه فایبر نسبت به انواع دیگر آن قطر کمتری داشته باشد.
  • عمر بالا: با وجود اینکه دستگاه لیزر قیمت بالایی دارد اما به دلیل عمر طولانی دستگاه لیزر مقرون به صرفه می باشد.
  • خرابی کم دستگاه: فعالیت مکانیکی آن کم است و خرابی قطعات آن طول زمان بسیار کم رخ می دهد.
  • قابلیت تغییر با توجه به جنس: اشعه دستگاه لیزر فایبر را می توان بسته به نوع جنس تنظیم کرد.
  • داغ نکردن در هنگام کار: دستگاه فایبر لیزر در هنگام انجام کار داغ نمی شود و نیازی به فن های خنک کننده ندارد. در نتیجه در مصرف انرژی صرفه جویی می شود.

دستگاه فایبر لیزر در انواع و سایزهای مختلف ساخته می‌شود و هر یک آن ها برای صنایع مختلف قابل استفاده است. دستگاه حک لیزر فلزات در ابعاد کوچکتر برای صنعت طلا، نقره، پزشکی و قطعات خودرو استفاده می شود. دستگاه لیزر با ابعاد کوچک برای طرح و نقش های ظریف و دقیق کاربرد دارد.

ما در شرکت آریا لیزر صدر از پیشرفته ترین دستگاه فایبر لیزر برای برش فلزات و حکاکی لیزر فلزات استفاده می کنیم. شرکت آریا لیزر صدر فارس با استفاده از بهترین کارشناسان و طراحان بهترین خدمات را به شما مشتریان گرامی ارائه می دهد.

ما برای ارائه بهترین خدمات بیشترین تلاش خود را در جهت جلب رضایت کارفرمایان گرامی به کار می گیریم. رضایت مشتریان گرامی هدف ماست.